Depositphotos’un dünya çapında içerik oluşturucuları etkileyen yedi temel trendi belirleyen Creative Trends 2023 raporu; sanatçılar, fotoğrafçılar ve içerik üreticileri için özel bir liste sunuyor.
İster sanatçı ister tasarımcı, fotoğrafçı veya YouTuber olun, en son kreatif trendlerden haberdar olmak çok önemli. Bu, trendleri körü körüne taklit etmek anlamına gelmiyor ama dünyada genel olarak neler olup bittiğini bilmek, güncel kalmak ve özgün üretimlerinizle güncele katkı sağlamak da önemli. Her ülkenin, bölgenin ve toplumun kültürel değerleri, algıları ve beğenileri farklı olmakla birlikte, trendler dünyanın pek çok bölgesinde, farklı disiplin ya da işlerde kendini gösteriyor.
Uluslararası bir içerik platformu olan Depositphotos, en son küresel trendlere genel bir bakış açısı sunuyor. Depositphotos İçerik Ekibi Lideri Maria Sibirtseva, bu raporu derlemek için çok büyük bir emek harcandığını belirterek; “Tüm yıl boyunca trend avı yapıyoruz. Araştırmayla başlıyoruz, küresel yaratıcı toplulukla konuşuyoruz. 250 milyon dosyalık kitaplığımızdan veri çekiyoruz ve istatistikleri analiz ediyoruz. Ayrıca, hangi fikirlerin, estetiğin ve hareketlerin işe yarayacağı konusunda uzman görüşlerini ve tavsiyelerini paylaşan sektör profesyonelleriyle de iş birliği yapıyoruz” diyor. Tüm bu bileşenler, yeni stiller, temalar ve fikirlerle dolu yıllık tahmine gerek olduğunu ortaya koyuyor. Sibirtseva’nın bahsettiği uzman kadro içinde; sanatçı Taysa Jorge, tasarımcı Núria Vila, stilist ve içerik yaratıcısı Thalia Castro-Vega, tasarım stüdyoları Nohlab ve Monga D, fotoğrafçı Alexander Ladanivskyy ve Birleşik Krallık Ulusal İnovasyon Merkezi direktörü Nicola Palmarini’de yer alıyor.
Trend başlıklarının alt metinlerde bizim dikkatimizi çeken iki konuyu da belirtmeden geçmeyelim. İlki pandemi etkisi. 2020 – 2021 ve kısmen 2022 yılında dünyayı sosyal ve ekonomik açıdan sarsan pandemi, insan ilişkilerinden çalışma hayatına bir çok alanda büyük değişimlere neden oldu. Raporun 4 maddesinin oluşumuna etki eden pandemi, insanların kaybettikleri duygu, düşünce ve enerjiyi vurguluyor. Diğer konu ise dünyanın mevcut nüfusunda, iş ya da sosyal hayatta etkili insanların yaş ortalaması. 1960 – 1980 arası çocukluklarını yaşayanlar için nostalji algısı, bir önceki nesle göre bambaşka. Spordan eğlenceye, müzikten günlük hayatta kullanılan materyallere kadar pek çok alanda farkını ortaya koyan bu yaş aralığı için; üzerinde Mickey Mouse, Snoopy veya Heman bulunan ve başkasına verilmesi imkânsız olan eski tişört söz konusu olabilir. Kitaplıklarının en özel köşelerinde Harry Potter serisi görülebilir. Müzik zevkinin temelinde; Sezen Aksu, Barış Manço, Erkin Koray, The Beatles ya da Metalica olabilir. Spor alanında ilklere imza atan efsaneler de dahil olmak üzere pek çok disiplinde kendilerine has bir kültürü olan bu yaş grubu için çocukluk anıları ilham veren figürlerle dolu. Son yıllarda bu figürler dünya genelinde birçok ebeveyn, büyükanne ve büyükbaba tarafından çocuklarına veya torunlarına aktarılıyor, organizasyonlarda ayrı bir tema olarak karşımıza çıkıyor. Gelelim 7 trende…
1. Anime heyecanı
Japon animesi, yaratıcı meslekler içinde uzun süredir küçük ve tutkulu bir takipçi kitlesine sahip. Ancak Depositphotos raporu, bunun 2023 yılı boyunca giderek daha yaygın hale geleceğini öngörüyor. Bu kısmen, Pokemon gibi egzotik fenomenlerin Batı’da ilk kez patladığı 2000’lerin başındaki nostaljiden kaynaklanıyor. Rapor, Adidas ve Acura gibi büyük markaların anime estetiğini gelecek şeylerin bir işareti olarak kullandığına da gösteriyor. Bahsedilen, dünyanın her bölgesindeki tasarımcı, çizer ya da içerik üretici bunu kendi kültüründen izlerle oluşturuyor.
2. Doğaya Dönüş
Son birkaç yılda kaçınız yolculuk tutkusuna kapıldı? 2022 ile geride kalan seyahat kısıtlamalarından sonra 2023’te seyahatin büyük bir geri dönüş yaşayacağı aşikâr. Depositphotos raporu, bunun genel olarak içerik oluşturma üzerinde büyük bir etkiye sahip olacağını tahmin ediyor. Ancak bu, her şeyin 2019’daki haline geri döneceği anlamına gelmiyor. Şu anda, seyahate yönelik küresel görünüm daha sorumlu, sürdürülebilir ve anlamlı deneyimlere doğru değişiyor. Seyahat etmeyi özleyenlerin tümü, yeni ürün veya hizmetleri keşfetmek, bunlarla etkileşim kurmak ve test etmek için hazır. Bu beklentiyi karşılamak için hazırlık yapan markaların, dikkatleri çekmek için küresel görünümün değişmekte olduğunu akıllarından çıkarmamaları gerekiyor. 2023’te seyahat, iyi planlanmış ve konforu ön planda tutan bir deneyimin aksine daha çok sorumlu ve bilinçli deneyimlere odaklanacak. Daha çevre dostu ve yeniden “vahşileştirme” girişimleri, doğadan ilham alan renklerin yanı sıra yürüyüş ve kamp estetiği içeren görsel, bizi harekete geçmeye teşvik eden mesajlarla pekiştirilecek.
3. Harika Bir Çağ
Dünyanın karşı karşıya olduğu tüm sorunlara rağmen, insanlığın genel olarak geliştiği ve sadece Batı’da değil, tüm dünyada insan ömrünün uzadığı bir gerçek. Bu, dünyadaki her altı kişiden birinin 2030 yılına kadar 60 yaşında veya üzerinde olacağı anlamına geliyor. Bu da geleneksel olarak dikkatinin çoğunu gençlere odaklayan yaratıcı bir yaklaşımın yeniden değerlendirilmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Trendin bakış açısını anlamak için bulunduğunuz yaştaki fiziksel, sosyal ve ruh durumunuzu ebeveyninizin aynı yaştaki durumu ile karşılaştırabilirsiniz. Dijital reklam kampanyalarında hedef kitle arasına alınmayan 65 yaş ve üstünün, pandemi döneminde online alışverişle tanıştığını ve sadece e-ticaret sitelerinden değil, sosyal medya üzerinden de alışveriş yaptığını unutmamak gerekiyor. Ayrıca yine “yaşlı” olarak nitelendirdiğimiz insanların; illüstrasyon, fotoğraf ve video tabanlı kampanyalara daha fazla yöneldiği de raporda yer alıyor. Ancak Depositphotos raporu, çekmeye çalıştığınız izleyicileri yabancılaştırmamak için bunun dikkatli bir şekilde yapılması gerektiği konusunda uyarıyor. Raporda; “Görseller, kameraya gülümseyen veya torunlarla oynayan neşeli yaşlıların tıknaz konseptlerinin ötesine geçmelidir” vurgusu yapılıyor.
4. Ruhani dünya
2020’lerin dünyası tahmin edilebilir olmaktan çok uzaktı ve 2023’ün başında her zamankinden daha belirsiz bir gelecekle karşı karşıyayız. Dolayısıyla gerçeklerden kaçış giderek daha fazla memnuniyetle karşılanıyor. Dolayısıyla; sanatta, fotoğrafta ve prodüksiyonlarda; ruhani, deneysel ve gerçeküstü yaklaşımların giderek daha popüler hale gelmesi şaşırtıcı değil. Depositphotos raporu, bu değişimin 2023 boyunca daha da artacağını öngörüyor. Raporda; “20. yüzyıl büyülü gerçekçiliğinden ilham alan içerik oluşturucular, çalışmalarında puslu ve bulanık efektlere, derin gölgelere ve zorlayıcı kompozisyonlara yönelecek” sözlerine yer veriliyor. Burada çok çılgına dönmemek önemli… İzleyiciler, kendini beğenmişlik olarak algılanan her şeye güçlü bir şekilde tepki verecektir. Ama genel olarak, dünya biraz daha yaratıcı çalışmaya hazır, bu yüzden üzerine daha çok çalışmak ve eğlenmek gerekiyor.
5. Sürdürülebilirliğe dikkat!
İklim değişikliğinin artmasıyla ilgili endişelerle, 2020’lerde soruna sözde bağlılık göstermekten pratik, etkili eyleme geçmeye büyük bir geçiş oldu. Artık sürdürülebilirliği ne hükümetlere ne de piyasaya taşeron olarak sağlayamayız; hepimizin oynayacak rolü var ve buna yaratıcı meslekler de dahil. Sürdürülebilir tasarım estetiği bu yıl her zamankinden daha büyük bir rol oynayacak. Derin tek renkler, klasik veya yoğun yazı tipleri ve minimalist dokular kapsayıcı tasarımlar oluşturmanıza yardımcı olurken aynı zamanda kaynakları optimize etmenize, yatırım getirisini artırmanıza, markanızın ve dünyanın geleceğini güvence altına almanıza yardımcı olur.
Rapor, bunun zaten bir dereceye kadar nasıl gerçekleştiğini ortaya koyuyor. “Markalar ve içerik oluşturucular, fark yaratmak için her sürece yeşil ve sıfır etkili fikirler getiriyor. Genellikle doğadan ilham alıyorlar, daha etkili ve çekici çözümler geliştirmek için mühendisler veya bilim insanlarıyla iş birliği yapıyorlar” sözleri, sürdürülebilirlik için yapılan çalışmaları vurguluyor.
6. Sağlık iyileştirmesi
İçinde bulunduğumuz on yılın en hoş gelişmelerinden biri, toplumun giderek hem fiziksel hem de zihinsel sağlığa odaklanmasıydı. Sonuç olarak sağlıklı yaşam endüstrisi, dijital kişisel bakımdan, Netflix animasyon dizisi Headspace Guide to Meditation’daki gibi ‘sakinleşmeye’ kadar büyük ölçüde genişledi. Bu, artık daha sürükleyici bir ortam sağlayan ve bu tür içeriklerin daha derin ve daha kişisel bir düzeyde bağlantı kurmasını sağlayan VR, AR ve XR başlıklarının yükselişiyle örtüşüyor. Sonuç olarak, Depositphotos raporu sağlık sektörünün önümüzdeki 12 ay içinde işleri bir adım daha yukarı taşıyacağını öngörüyor. Markalar, 2023’te izleyicilerle daha iyi bağlantı kurmak için pazarlama faaliyetlerine AR ve VR destekli sağlıklı yaşam deneyimlerini dahil edecek. Raporda trendle ilgili; “Dinamik, soyut ve 3D hareketli grafiklerin tematik ses efektleri ve kokularla birlikte kullanılması fiziksel dünyadan ayrılmayı kolaylaştıracağı gibi hem tüketiciler hem de markalar için olumlu sonuçları hızlandırmaya yardımcı olacaktır” açıklamasına yer veriliyor.
7. Bir Sevinç Patlaması
Hepimiz şu anda gülümsemek için bir sebep arıyoruz. Bu nedenle raporda, motivasyon ve zevkle ilişkili beyin kimyasalı olan dopamin seviyelerimizi nasıl yükselteceğimize dikkat çekiliyor. İyi uyku, dengeli beslenme ve fiziksel aktivitenin temel yapı taşları olduğunu hepimiz biliyoruz. Ama işleri bunun ötesine nasıl taşıyabiliriz? Depositphotos raporunun açıkladığı gibi, sizi iyi hissettiren giysiler giymek veya daha eğlenceli hale getirmek için günlük rutininizi değiştirmek gibi basit şeyler ruh halinizde gerçek bir fark yaratabilir. Sonuç olarak rapor, “maksimalist, eklektik ve bazen çok gösterişli estetiğin, minimalist ve temiz görüntülerle tepeden tırnağa gideceğini” öngörüyor.
Raporun detaylarını Deposit Photos web sitesinden inceleyebilirsiniz.