New York City, 13-17 Mayıs tarihleri arasında dünya çapında yaratıcı endüstrinin önde gelen isimlerini ağırladı. Creative Week 2024, katılımcılara ilham verici paneller, prestijli ödül törenleri ve sektörün geleceğini şekillendiren oturumlar sunarak dolu dolu bir haftayı daha tamamladı.
Bir yılı boyunca küresel yaratıcı topluluğu destekleyen The One Club, her yıl mayıs ayında New York City’de düzenlediği Creative Week ile kutlamaları doruğa ulaştırıyor. 15 yıldır, New York’un her bir köşesini yaratıcılıkla buluşturan Creative Week, ilham veren seminerler, özel ödüller ve geleceğe dair önemli bakış açısı sunan etkinlikleriyle 2024 programını tamamladı. Bu yıl 13 – 17 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşen organizasyon, Executive Creative Summit, The One Show, ADC 103. Yıllık Ödülleri, Young Ones Student Awards, TDC Lettering Walks, Portföy İncelemeleri ve Morning Buzz bölümlerinden oluştu.
Hafta boyunca her sabah düzenlenen Morning Buzz etkinlik serisi, sektördeki ilham verici isimlerin konuşmalarını içerdi. Chris Sojka “We’re All Mad Here” başlıklı konuşmasında, yaratıcı iş yerlerinde nöroçeşitliliği ve farklı düşünme biçimlerinin nasıl inovasyon getirdiğini paylaştı. Müzik ve sesin reklamcılık üzerindeki etkisini tartışılan “The Sound Effect” adlı oturumda, Havas’ın Global Chief Music Officer’ı Damien Escobar konuşmacı olarak yer aldı. Ayrıca TikTok’un pazarlama stratejileri ve topluluk kültürü üzerine yapılan “The New Culture of Community” paneli de oldukça ilgi çekti.
17 Mayıs’ta düzenlenen Executive Creative Summit, pandemiden sonra ilk kez yüz yüze gerçekleşti. Yaratıcı liderlere yeni perspektifler kazandırmayı hedefleyen panellerde; yapay zekanın yükselişi ve uzaktan çalışma kültürü gibi güncel konular ele alındı. Yaratıcılık dünyasının Oscar’ı sayılan The One Show ödül töreni, yine 17 Mayıs’ta Cipriani Wall Street’te gerçekleştirildi. Ödüller; reklamcılık, tasarım ve interaktif medya alanlarındaki en iyi çalışmalara verildi. Ödül başvurusuna 65 ülkeden toplam 20.038 eser katıldı. 50 ülkedeki ajans, stüdyo, marka, yapım şirketi ve tasarımcılara 184 Altın Kalem, 206 Gümüş, 280 Bronz ve 1.120 Merit ödülü verildi. FCB New York, 14 prestijli Altın Kalemi evine götürerek The One Show 2024’te 50 ülkeden kazananlar listesinin başında yer aldı.
YARATICI ENDÜSTRİNİN GELECEKTEKİ YILDIZLARI
30 yaş ve altındaki yaratıcı profesyonellerin çalışmalarını takdir eden Young Ones Student Awards 14 Mayıs’ta Sony Hall’da sahiplerini buldu. Ödüller, yaratıcı endüstrinin gelecekteki yıldızlarını onurlandırırken ve kariyerlerine güçlü bir başlangıç yapmalarına da katkı sağlıyor. Cube ödülünün program markası ve tasarımı, geçmiş bir Young Gun kazananı tarafından her yıl yeniden tasarlanıyor. Bu yılın YG21 markası ve ödülü, YG18 kazananı Zuzanna Rogatty tarafından tasarlandı. Mischelle Moy, Young Guns 21 Yaratıcı Seçim Ödülü’nü aldı. Aynı zamanda BIPOC yaratıcılarına yönelik The One Club COLORFUL hibe programının bu yılın kazananı olan Moy, Brooklyn doğumlu bir dijital sanatçı ve ürün fotoğrafçısı.
ŞEHİRDE TİPOGRAFİ ROTASI
Creative Week’te ilgi çeken bölümlerden biri de dünyanın önde gelen tipografi organizasyonu Type Director Club tarafından düzenlenen, 70. yıllık kazananlar sergisiydi. TDC70 Yarışması’nda da 41 ülkeden kazananlar açıklandı. TDC etkinlikleri kapsamında; tasarımcı, hattat ve tarihçi Paul Shaw’un liderliğinde yapılan TDC Lettering Walks ise eşsiz bir deneyim sundu. Manhattan’dan Broadway’e New York’un ikonik bölgelerinde yapılan yürüyüş, mimari ve tabela incelemeleriyle tipografik bir yolculuğa dönüştü.
Creative Week 2024, katılımcılara yeni fikirler, iş birlikleri ve ilham verici anlar sunarak yaratıcılığın sınırlarını zorlayan bir deneyim sundu.