Paylaş:
Venedik Bienali’nin 60. Uluslararası Sanat Sergisi’nin heyecan dolu kapıları, Türkiye Pavyonu’nun muhteşem eserleriyle açıldı. Türkiye’nin kültür ve sanatını uluslararası platformlarda temsil etmek üzere sergilenen, sanatçı Gülsün Karamustafa’nın dikkat çekici eseri “Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli”, ziyaretçileri büyülemeye devam ediyor.
Gülsün Karamustafa’nın sanat dolu dünyası, Venedik Bienali ‘nin kalbinde Türkiye Pavyonu’nda can buluyor. Serginin ev sahipliğini üstlenen İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV), Türkiye’nin sanatsal mirasını yansıtan bu özel etkinliği Türk Hava Yolları’nın ana sponsorluğuyla gerçekleştiriyor.
Sanatçının “Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli” adlı eseri, farklı malzemelerin ustaca kullanımıyla şekilleniyor. Karamustafa’nın eserinde, insanlığın içsel boşluğunu, kırılganlığını ve çatlaklarını hissetmek mümkün. Avizelerin simgeleriyle başlayan sergi, plastik sütun kalıpları ve atık cam parçalarıyla devam ediyor, izleyicilere derin düşünceler vadeden bir deneyim sunuyor.
Kültürel Mirasımız Uluslararası Platformda
Türkiye Pavyonu’nun açılışına katılan T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, bienalin kültürel etkileşimdeki önemine vurgu yaparak, Türkiye’nin sanatsal mirasını uluslararası alanda tanıtmak için gösterilen çabayı övdü.
Gülsün Karamustafa’nın eseri, uluslararası basında da geniş yankı buluyor. Ünlü yayınlar, Türkiye Pavyonu’nu Venedik Bienali’nde görülmesi gereken sergiler arasında öne çıkarıyor. Art News, Artlyst, ve Wallpaper gibi platformlar, Türkiye’nin sanatsal çeşitliliğini ve derinliğini vurgulayan bu etkileyici sergiye geniş yer veriyor.
Ayrıca, sergiyi tamamlayan iki ciltli kitap da sanatseverlerle buluştu. Gülsün Karamustafa’nın eserlerine yeni bir perspektif kazandıran bu yayın, Türkçe ve İngilizce olarak okuyucularla buluşuyor. Kitabın editörlüğünü üstlenen Melis Cankara ve grafik tasarımını Esen Karol’un gerçekleştirdiği bu özel yayın, Venedik Bienali ‘ne katılan herkesin kütüphanesinde yer almayı hak ediyor.
Venedik Bienali’nin eşsiz atmosferinde Türkiye’nin kültürel zenginliği ve sanatsal derinliği bir kez daha gözler önüne seriliyor. Türkiye Pavyonu, Gülsün Karamustafa’nın etkileyici eseriyle sanat tutkunlarını bekliyor. Sanatın evrensel dilini konuşmak ve kültürel etkileşimi derinleştirmek için Venedik Bienali, unutulmaz bir deneyim sunuyor.
Gülsün Karamustafa hakkında
Gülsün Karamustafa, 50 yılı aşkın sanat pratiğinde resim, enstalasyon, video ve performans üretimlerine eğildi; göç, yerellik, kimlik, kültürel farklılık ve toplumsal cinsiyet gibi konuları ele aldı. Karamustafa, kişisel ve tarihsel anlatılardan doğan, malzeme ve metodoloji açısından çeşitlilik gösteren yapıtlarında, özellikle Türkiye’nin modernleşme sürecindeki sosyal ve siyasal adaletsizlikleri göz önüne serdi. Yerinden edilme ve hafıza meseleleri, yapıtlarında sıklıkla gündeme geldi. Karamustafa, yeni nesil sanatçılara ilham vermeye devam ediyor.
Karamustafa, İstanbul, São Paulo, Gwangju, Kiev, Singapur, Havana, Selanik, Sevilla gibi birçok uluslararası bienale katıldı. Sanatçının kişisel sergilerinin düzenlendiği kurumlar arasında SALT Beyoğlu ve Galata, Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart, Van Abbemuseum, IVAM Institut d’Art Modern, Atina Ulusal Çağdaş Sanat Müzesi, Kunstmuseum Bonn, Lunds Konsthall, Salzburger Kunstverein, Kunsthalle Fridericianum ve Museum Villa Stuck sayılabilir. Karamustafa’nın eserleri Centre Pompidou, Tate Modern, Solomon R. Guggenheim Müzesi, Şikago Çağdaş Sanat Müzesi, Musée d’Art Moderne, Van Abbemuseum, Ludwig Museum, MUMOK, Wien Museum, Varşova Modern Sanat Müzesi, EMST Ulusal Çağdaş Sanat Müzesi, İstanbul Modern Sanat Müzesi ve Arter gibi kurumların koleksiyonlarda yer alıyor.
Sanatçı 2021’de Roswitha Haftmann Ödülü’ne ve 2014’te Prens Clausf Ödülü’ne layık görüldü. Gülsün Karamustafa İstanbul ve Berlin’de yaşıyor ve çalışmalarını sürdürüyor.