Paylaş:
SAHA’dan Köken Ergun ve Hera Büyüktaşcıyan’ın uluslararası sergilerine destek.
Güney Kore’nin en prestijli uluslararası sanat etkinliği sayılan Gwangju Bienali’nde, SAHA ve Tate işbirliğiyle Hera Büyüktaşcıyan’ın yeni projesi Earthbound Whisperers yer alıyor. Beden ve peyzaj arasındaki ilişkiyi sorgulayan sanatçı, Birleşik Krallık’ın güney batısında Tate St Ives’ta SAHA desteğiyle katıldığı misafirlik programında Cornwall’daki Nine Maidens dikili taşlarından ilham alarak antropomorfik monolitler aracılığıyla yüzey ve görünmezliğin altında yatan dinamikleri araştırıyor. Tate Modern Müzesi kıdemli küratörü Sook-Kyung Lee’nin artistik direktörlüğünde 7 Nisan – 9 Temmuz 2023 tarihlerinde soft and weak like water başlığıyla düzenlenen 14. Gwangju Bienali, suyun bir metafor, bir güç ve bir metod olarak dönüştürücü ve onarıcı potansiyeli üzerine düşünerek, ortak gezegenimizi direniş, bir arada varolma, dayanışma ve bakım alanı olarak hayal etmeyi öneriyor. Büyüktaşcıyan’ın Tate St Ives’da katıldığı misafir sanatçı programını takiben, sanatçının solo sergisinin 27 Mayıs – 15 Ekim 2023 tarihlerinde düzenlenmesi planlanıyor.
SAHA, Nisan ayında Köken Ergun’un Almanya ve Norveç’te büyük ölçekli grup sergilerine yeni çalışmalarıyla katılımına da destek oluyor. Martin Gropius Bau’da 6 Nisan – 13 Ağustos 2023 tarihleri arasında Indigo Waves and Other Stories, Re-Navigating the Afrasian Sea and Notions of Diaspora başlıklı grup sergisinde sanatçının Fetra Danu’yla işbirliği yaptığı China, Beijing, I Love You! (Çin, Pekin, seni seviyorum) başlıklı animasyon işi Endonezya, Çin ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti arasındaki ekstraktivist nadir toprak çıkarma ekonomilerine hizmet eden ve Deniz İpek Yolu olarak bilinen ağı belgesel titizliğiyle anlatıyor. Natasha Ginwala ve Bonaventure Soh Bejeng Ndikung’un Michelangelo Corsaro ile birlikte küratörlüğünü üstlendiği sergi, Hint Okyanusu’nun hikâyelerini ve tarihini çıkış noktası olarak alıyor. Köken Ergun’un Hovikodden, Norveç’te yer alan Henie Onstad Kunstsenter’daki New Visions başlıklı trienaldeki projesi ise Sasha Azanova’yla işbirliğiyle Polar Silk Road işinde Kutuplar İpek Yolu’nun Norveç ile ilişkisi ve Kuzey Kutbu’ndaki buzulların erimesine odaklanıyor. 14 Nisan – 17 Eylül 2023 tarihleri arasında Susanne Ostby Saether, Inga Lace ve Reem Shadid’in küratörlüğünü üstlendiği trienal, sömürgeci, ekstraktivist ekonomi biçimiyle karakterize edilen ya da kolonyalizm mağduru olan Doğu Avrupa ve Orta Doğu ile ilgili sanatçılara ve işlere odaklanıyor.