Netflix, Türkiye’nin kreatif endüstrilerine sağladığı istihdamla dikkat çekiyor. TOBB Kreatif Endüstriler Meclisi’nin düzenlediği ‘Kreatif Ekonomi Zirvesi’nde bir araya gelen Netflix Türkiye yetkilileri, sektöre önemli katkılarını açıkladılar.
Netflix Türkiye, sektörde 13 binden fazla kreatif çalışana istihdam sağlayarak Türkiye’nin kalkınmasına katkıda bulunuyor. Pelin Mavili’nin ifadesine göre, Netflix Türkiye, 80’den fazla yerli yapım şirketiyle iş birliği yaparak geniş bir içerik kütüphanesi oluşturdu ve bu süreçte sektör çalışanlarına istihdam imkanı sağladı.
Netflix’in sponsorluğu ve katılımıyla gerçekleşen ‘Kreatif Ekonomi Zirvesi’, kreatif endüstrilerin ekonomik etkilerini tartıştı. Özellikle film ve dizi sektörünün son yıllarda Türkiye’de önemli bir büyüme yaşadığına vurgu yapıldı. Netflix’in bu alandaki etkisi, sektördeki istihdamı artırarak ekonomik kalkınmaya olumlu katkı sağlıyor.
13 Bin Sektör Çalışanına İstihdam İmkanı
Son yıllarda film ve dizi sektöründeki üretimin arttığına dikkat çeken Pelin Mavili, “Netflix olarak amacımız, üyelerimizi çeşitli tür ve formatlardaki en iyi yapımlarla buluşturmak. Bu doğrultuda Türkiye’de 80’den fazla yapım ve dağıtım şirketiyle iş birliği yaparak zengin bir içerik kütüphanesi oluşturduk. Bu süreç, 13 binden fazla sektör çalışanı için istihdam yarattı. Bu önemli bir başarı ama daha fazlasını yapmaya kararlıyız” dedi.
Yerli Yapımların Kapsama Alanı Genişledi
Türkiye’nin güçlü kreatif sektörü sayesinde uzun yıllardır birçok ülkeye içerik ihraç edildiğini belirten Mavili, Netflix ile bu erişimin daha da genişlediğini vurguladı: “Dünya genelinde yaptırdığımız bir araştırmaya göre, Netflix üyeleri, üyemiz olmayan kişilere göre Türk yapımlarını yüzde 50 oranında daha fazla izliyor. ABD’de bu oran yüzde 100’e yaklaşıyor. Başka bir deyişle artık geçmişte Türk yapımlarına ilgi duymayan kitlelere de ulaşıyoruz” dedi.