Paylaş:
Türk çağdaş sanatının önemli isimlerinden BUBİ, küratörlüğünü Zeynep Öztürk’ün üstlendiği “Rölyef Kafesler ve Heykeller” sergisi ile 27 Nisan – 27 Haziran tarihleri arasında DG Art Project de sanat severler ile buluşuyor.
Yurt içinde ve yurt dışında birçok kişisel sergi açmış olan BUBİ, 27 Nisan – 27 Haziran 2023 tarihleri arasında küratörlüğünü Zeynep Öztürk’ün yaptığı DG Art Project’teki Rölyef Kafesler ve Heykeller sergisinde alışılmış malzemelerin dışında; karton, bez ve halatın yanı sıra paçavra gibi atık ürünlere de yer veriyor.
İşlerindeki ilkel, yabani örgülerin yanı sıra kimi zaman düzgün inşa edilmiş kafesler sanatçının birden fazla ruh halinin göstergesi olarak görülebilir. Düşünerek planlayarak işe başlamam diyen BUBİ, “Üretim sırasında ansızın konsantre olurum. İş o andan itibaren kendi kendini götürür. Şayet uyanıksam genelde işler çamurlaşır.”
Alışılmış estetik kaygılardan ve ehlileşmeden uzak ümmi kalmanın çabası içinde kafeslerle çevirdiği dünyasında sosyal yaşamında olduğu gibi üretimlerinde de öteki olan bir sanatçıdır BUBİ…
27 Nisan’da DG Art Project’te açılacak sergi, 27 Haziran 2023 tarihine kadar ziyaret edilebilecek.
Bubi Kimdir?
Asıl adı David Hayon olan sanatçı, İstanbul Üniversitesi’nde psikoloji ve antropoloji üzerine öğrenim gördü. Nihat Sümeralp ile kurduğu Koleksiyon Sanat Galerisi’ni 1989’a kadar yönetti; ardından Hüsamettin Kütle ile beraber, 1992’ye dek yönettiği Lâmi Sanat Galerisi’ni kurdu. Yapıtlarını 1970’e kadar BDH (Bubi David Hayon) olarak imzalayan sanatçı, bu tarihten sonra BUBİ imzasını kullanmaya başladı.
İlk dönemlerinde Dışavurumculuk doğrultusunda figüratif resimler yapan BUBİ, Grafiti üzerine araştırmalara yöneldikten sonra daha çok tuvalet duvarlarından esinlenen resimler ve duvar yazılarını görsel açıdan değerlendirdiği çalışmalar gerçekleştirdi. 1984’ten itibaren, birim ya da birimlerin tekrarından oluşan, tamamıyla soyut ‘motif-tuvaller’ gerçekleştirdi. ‘M’ ya da ‘Z’ harfinden oluşan bu birimler, birbirleri üzerine binecek biçimde çoğaltılarak yüzeyi kaplamaktadır. Daha sonraki dönemlerde giderek iki boyutlu geleneksel tuvali aşan çalışmalarında resim yüzeyini, tuval bezlerini rulo haline getirip renklendirdikten sonra bu rulolarla ördüğü kafeslerden oluşturmaya başladı. Sanatın artık geleneksel anlamlarından kurtulması gerektiğini düşünen BUBİ, hacim kazandırdığı resim yüzeyini görünenin dışındaki anlamdan ayırmaktadır.