TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Meclisi’nin öncülüğünde düzenlenen Kreatif Ekonomi Zirvesi, 26-27 Nisan 2024 tarihlerinde TOBB İkiz Kuleler’de büyük bir coşkuyla gerçekleşti. Türkiye’nin ilk “Kreatif Ekonomi Zirvesi” olarak tarihe geçen etkinlik, kreatif endüstrinin önemini ve potansiyelini tartışmak üzere sektörün önde gelen isimlerini bir araya getirdi.
Zirve, kreatif endüstri paydaşlarının buluşma noktası oldu ve sektörün geleceği için önemli bir adım atıldı. Türkiye’nin kreatif ekonomi potansiyelini ve uluslararası iş birliklerini ele alan zirve, katılımcıların sadece izleyici olmadığı, aynı zamanda çözüm ortakları olduğu bir platform sağladı.
TOBB İkiz Kuleler’deki etkinlik, sektörün dev isimlerini ağırladı ve kreatif endüstrinin ekonomik etkisi, devlet destekleri, yapay zeka, inovasyon ve ticaret alanlarındaki güncel durumu masaya yatırıldı. Ayrıca, B2B ve G2B görüşmeleriyle iş birliği imkanları da değerlendirildi.
Zirve süresince düzenlenen panellerde sektörün önde gelen isimleri, kreatif endüstrinin geleceğini şekillendirecek konuları ele aldılar. Türkiye’nin kreatif endüstri potansiyelini ortaya çıkaran ve uluslararası alanda rekabet gücünü artırmayı hedefleyen bu etkinlik, sektörde bir dönüm noktası olarak değerlendirildi.
Sektörün toplam büyüklüğü 2 trilyon doları geçiyor
Zirvenin açılışında konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Zekeriya Coştu, kreatif endüstrilerin dünya ekonomileri için önemini vurgulayarak, Türkiye’nin bu alandaki potansiyeline dikkat çekti. Coştu, son 20 yılda teknopark ve tasarım merkezlerinde kreatif endüstrilere yönelik yapılan yatırımların önemine değinerek, sektörün Türkiye ekonomisine sağladığı katkıları paylaştı.
Ticaret Bakan Yardımcısı Volkan Ağar ise kreatif endüstrilerin dünya genelindeki büyüme potansiyeline dikkat çekti ve Türkiye’nin bu alandaki başarılarını örneklerle destekledi. Özellikle dizi, sinema filmi, animasyon ve dijital oyun sektörlerinde Türkiye’nin elde ettiği başarıları vurgulayan Ağar, sektörün ülke ekonomisine sağladığı katma değeri ön plana çıkardı.
Dizi ve filmlerimiz, dünyanın en büyük platformlarında rahatlıkla kendine yer buluyor
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ise zirvenin, kamu desteklerinin sektöre daha etkin duyurulmasına ve potansiyel iş birliklerinin geliştirilmesine imkan tanıyacağını söyledi.
Kreatif endüstrilerin girdisinin yenilikçilik, çıktısının da fikri haklar olduğuna işaret eden Hisarcıklıoğlu, hızla gelişen teknoloji ve yapay zekanın sektöre önemli fırsatlar sunmaya başladığını belirtti.
Hisarcıklıoğlu, devletin, sektördeki potansiyeli desteklemesini de önemli bulduğunu söyleyerek “Özellikle dizi ve sinema sektörlerinde, devletin öncülük ettiği ve desteklediği projeler çok başarılı oldu. Türkiye’de üretilen diziler Yeni Zelanda’dan Brezilya’ya kadar 150 ülkede, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor. Dizi ve filmlerimiz, dünyanın en büyük platformlarında rahatlıkla kendine yer buluyor.” değerlendirmesinde bulundu. Kreatif endüstrilerin sadece dizi ve film sektöründen ibaret olmadığına işaret eden Hisarcıklıoğlu, diğer 15 alt sektörün de aynı önemle dikkate alınması gerektiğini dile getirdi.
Hisarcıklıoğlu, bu endüstrinin alt sektörlerinin tamamına devlet desteklerini yönlendirip, sektörün ürettiği katma değerin artırılmasının önemli olduğunu aktararak “Küresel ekonomide çevreyi kirletmeyen ve katma değerli ürünler üretmeyi sağlayan, fikri mülkiyet, telif, patent gibi unsurların önemi de her geçen gün artıyor. Dünya genelinde sektörün toplam büyüklüğü 2 trilyon doları geçiyor. Türkiye kreatif endüstriler sektörü ise büyüklük olarak gelişmekte olan ülkeler arasında 8’inci sırada yer alıyor” ifadelerini kullandı. Kreatif endüstrilerin hacmini artırmak için kamu kurumları ve özel sektörün uyumlu çalışmasının önemine de işaret eden Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu:
“Bu amaçla, Kreatif Endüstriler Sektör Meclisi’miz, kamu ile özel sektör arasında köprü vazifesi görüyor. Meclisimiz, sektörümüzün hak ve hukukunu her ortamda dile getirerek birçok konunun kamu kurumlarımız nezdinde gündeme alınmasını sağladı. TOBB olarak bizler Kreatif endüstriler sektörünün her zaman yanında olmaya devam edeceğiz. Bu anlamda devletin tanıtım çabalarında kreatif endüstrilere daha fazla yer vermesini çok önemsiyorum. Özellikle dijital iletişim kanallarıyla, dünya geneline yayılan içerik ekonomisinin lideri olmak için eğitim ve destek programlarına odaklanmalıyız.”
Zirve süresince düzenlenen panellerde sektörün önde gelen isimleri, kreatif endüstrilerin geleceği, yapay zeka, inovasyon ve yatırımlar gibi konuları ele aldı. Ayrıca, fuaye alanında TOBB Kreatif Endüstriler Meclis Üyesi ve Dijital Sanatçı Gökhan Doğan’ın eserleri katılımcıların beğenisine sunuldu.
Kreatif Ekonomi Zirvesi, kreatif endüstrilerin Türkiye ekonomisindeki önemini bir kez daha gözler önüne sererek, sektörün geleceğine ışık tuttu. Katılımcıların ortak vizyonuyla gerçekleşen zirve, kreatif endüstrilerin Türkiye’nin küresel arenadaki rekabet gücünü artırmak için önemli bir adım oldu.
Kreatif Ekonomi Zirvesi hakkında daha detaylı bilgi için TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Meclisi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.